Samenwerking tussen Skapande en Project PI

Project PI en Skapande Creatie & Communicatie gaan een samenwerking aan. Project PI is een zorgonderneming die richt zich op mensen die even vast gelopen zijn (privé of zakelijk), mensen met een burn-out en mensen die zich willen herzinnen of heroriënteren. Project PI biedt mensen de kans op hun prachtige locatie in Zutphen de maatschap op een andere, nieuwe manier te benaderen en sterk terug te komen.

Project PI is actief bezig, maar kwam bij Skapande met de vraag om te helpen met een communicatiecampagne om wat meer “zichtbaar” te zijn en meer bekendheid te genereren. Met de campagne “we zien jou” gaan Project PI en Skapande Creatie en Communicatie komende periode samen aan de slag.

Sporten met relaties: het BKS Schagen fietsteam

Mailen, bellen, netwerken, etc. We kennen het allemaal. Echter, BKS Schagen Bouwkostenadvies bureau wilde wat anders en wat is er beter dan verbinding met je relaties te zoeken via sport. In dit geval fietsen, want dat is de favoriete sport van de directie van BKS Schagen.

Samen met BKS Schagen heeft Skapande Creatie & Communicatie een communicatieactie en campagne bedacht om samen met relaties te gaan fietsen en dan met name om samen een uitdaging aan te gaan. Die uitdaging werd gevonden in de Egmond-Pier-Egmond strandrace.  Belangrijkste reden om zo’n uitdaging aan te gaan is om samen “iets op te bouwen”. Je spreekt elkaar in een andere omgeving, met een ander onderwerp en als je samen de uitdaging volbrengt heb je iets om op terug te vallen. I.p.v. in “pak” op kantoor of bij een borrel nu samen op het strand in een fiets-oufit. Het zorgt voor een andere verbinding.

Eerste stap was werving van relaties die de uitdaging aan wilde gaan. Nadat er genoeg relaties samen met BKS deze uitdaging wilde aangaan kon de communicatie campagne van start via o.a. social media en een blog. Geïnteresseerd in hoe het gegaan is? Klik hier of kijk eens op de website van BKS Schagen

 

Communicatiecampagne BKS 30-jarig bestaan afgerond

Bijna een jaar geleden kwam BKS Schagen bij Skapande met de vraag of we een communicatie campagne rondom het 30 jarige jubileum konden opzetten. Dat hebben we gedaan met veel succes.

Van een “getekende” LinkedIn campagne, diverse uitingen in andere media tot een geslaagde relatiedag eind september. Inmiddels loopt 2018 af en dus ook het jubileum jaar. Hoe kan je deze mijlpaal beter vieren dan dit af te sluiten met taart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samenwerking met Wereldwinkel

Skapande Creatie & Communicatie is een samenwerking aangegaan met Wereldwinkel Heiloo.

Wereldwinkel is Fairtrade Cadeauwinkel

De Wereldwinkel Heiloo wil zich graag meer profileren als De Fairtrade Cadeauwinkel met als doel een wat breder publiek te trekken. Skapande en de Wereldwinkel zetten komende periode gezamenlijk een communicatiecampagne op die voor wat meer bekendheid van De Fairtrade Cadeauwinkel moet zorgen.

Cadeaus met een verhaal

Via diverse communicatie kanalen wordt er aandacht besteedt aan De Fairtrade Cadeauwinkel zelf, de producten en het verhaal achter de producten. Met name dat laatste maakt van De Faitrade Cadeauwinkel een bijzondere winkel omdat alle producten gemaakt worden in ontwikkelingslanden. Door de aankoop van een product uit de cadeauwinkel steun je direct de makers van het product, wat een mooie gedachte is gedurende de aankomende feestdagen.

Bedrijf belicht: Skapande Communicatie Michiel Ullers in de krant

Skapande Creatie & Communicatie

Hoe vertel je iemand wie je bent, waar je huist, wat je doet en vooral wat je met een bepaalde dienstverlening voor anderen kunt betekenen? Wel, door als ondernemer de communicatie en marketing op orde te hebben. Lees: doelgericht naar buiten treden. Specialist op dit gebied is Michiel Ullers, die met zijn bedrijf Skapande ondernemers helpt zich efficiënt te profileren.

Hoewel recentelijk gestart met Skapande (Zweeds voor creatie), weet Michiel Ullers duidelijk waarover hij praat qua communicatie en marketing. Begrijpelijk, daar hij bij elkaar geteld ruim vijftien jaar actief was voor onder meer het Noordhollands Dagblad en sportevenementenorganisatie Le Champion. Afgelopen januari trok Michiel de stoute schoenen aan, door voor zichzelf te beginnen met Skapande. “Inmiddels heb ik al enkele mooie opdrachten in mijn portefeuille, voor ondernemers in en zelfs buiten de regio Heiloo. Wat ik doe, komt kortgezegd neer op het doeltreffend promoten van een merk, product en/of organisatie. Dat kan op diverse manieren.”

Talloze opties

De zelf onder meer als bloggende hockeyvader actieve Heilooënaar begrijpt maar al te goed, dat menig ondernemer de handen al vol heeft aan de eigen werkzaamheden. Iemand ziet al gauw de bomen door het bos niet meer, betreffende strategie en promotie. Er zijn tegenwoordig ook zó veel wegen te bewandelen. Voor Michiel Ullers en zijn gedegen media-achtergrond hebben die amper nog geheimen. “Wie wát dan ook onderneemt, kan op veel denkbare manieren naar buiten treden. Zowel via gedrukte als online media. Laatstgenoemde kanalen zijn niet meer weg te denken. Die móet je benutten, om de plank niet mis te slaan.”

Kennis en kunde

Gedrukte lokale en/of regionale media, publicatie op internet, een eigen website, misschien gaan bloggen of zelfs ouderwets lopen flyeren… waar kies je voor, wanneer je iets hebt te verkondigen? En wie vormen zoal de doelgroep? Skapande beschikt over alle kennis en kunde, om daarmee te helpen. Sterker nog: kan het eventueel van a tot z verzorgen en daarmee iemand volledig ontzorgen. “Voor sommige mkb’ers volstaan geregelde publicaties in lokale media, anderen doen een sponsorbord bij de plaatselijke vereniging, terwijl een groeiend aantal partijen aantoonbaar baat heeft bij de nodige interactie via diverse digitale media. Wat te denken van uitpakken met jubileumactiviteiten, zoals ik dat momenteel voor een klant aan de hand heb! Het kan alle kanten op…”
Zo kan Skapande zelfs de schakel vormen tussen opdrachtgever en alle partijen en kanalen die nodig zijn, om een bepaalde boodschap ergens kenbaar te maken. Doordacht, eigentijds en uiteraard zo doeltreffend mogelijk. Kortom, op zoek naar aandacht voor een merk, product of dienst? Skapande verzorgt het tot in de puntjes.

Michiel Ullers, communicatie- en marketingprofessional te Heiloo. Telefoon: 06 – 24 57 08 88, e-mail: michiel@skapande.nl. Website: www.skapande.nl.

Tekeningen ondersteunen tekst beter dan foto’s

Bij Skapande Communicatie & Creatie staat “creatief” hoog op in het vaandel en dan met name het beeldend maken van de communicatieboodschap. Logisch toch. Maar hoe logisch is dat nu daadwerkelijk? Veel communicatie activiteiten beperken zich tot tekst, slogans en foto’s. Vooral foto’s lenen zich goed voor een helder en direct beeld, maar het is altijd een momentopname waardoor je de essentie soms mist. Met video heb je al meer mogelijkheden om een boodschap naar voren te brengen. Voorbeelden zijn sfeervideo’s waar een belevenis wordt neergezet.

Tekeningen zeggen meer

Echter, Skapande past een vorm toe van het beeldend maken van de boodschap via tekeningen. Door middel van een tekening kom je vaak direct tot de kern, kan je precies “uittekenen” wat de essentie van de boodschap is en kan je sommige belangrijke waarden meer of minder naar voren laten komen. Tekeningen zeggen meer dan foto’s en zijn vaak duidelijker, maar zijn “simpeler” dan een video. Je ziet meteen waar het om gaat in 1 oogopslag en bij een goede tekening creëer je een gevoel.

Voorbeeld beeldend maken kernwaarden:

Om die reden zie je dan ook een trend ontstaan dat communicatievraagstukken, jaarverslagen, wervingsacties en promotie meer en meer ondersteund worden door getekende beelden. Een paar jaar geleden deed de infographic zijn intrede bij jaarverslagen, waar het afgelopen jaar in 1 beeld/ tekening weergegeven werd. Overzichtelijk, helder en vaak voor iedereen duidelijk. Extra voordeel is dat je direct, snel dus, ziet wat de essentie is.

Zakelijk tekenen met Van Betekenis

Inmiddels hebben tekeningen een veel bredere intrede gedaan en zie je in allerlei vormen ze verschijnen ter ondersteuning van communicatiecampagnes. Ook Skapande Communicatie & Creatie richt zich op het tekenen en wel via het merk Vanbetekenis, een onderdeel van Skapande. Vanbetekenins richt zich op het zakelijk tekenen, waarbij de tekeningen de boodschap ondersteunen. Van jaarverslag tot samenvatting van een vergadering, van notulen tot missie en visie. Je kan het allemaal beeldend maken.

Geïnteresseerd? Kijk eens op www.skapande.nl of www.vanbetekenins.com